Tuesday 9 April 2013

hari ketiga lebih mencabar :)

assalamualaikum . kum apa ? kombat . bat apa ? bat man . man apa ? mentol . tol apa ? tolak . lak apa ? lakse . se apa ? sepak . pak apa ? pakcik . pakcik apa ? pakcik sayalah . kahkahkah . ini dinamakan meroyan mengikut kreativiti ya tuan tuan dan puan puan . alhamdulillah aku masih bernyawa pada hari ini . bangun pagi je , tengok phone . like hekeleh . kau nak aspek apa ? tengok jam lah . nak subuh woi . *hakikatnya mengharap muncul keajaiban dapat text dari pakcik . kahkahkah .

okay liyana . stop merapu .

ehem ehem . untuk menghilangkan gundah gelana di hati ini , aku ajak papa gi kedai makan pakcik baharin pada pagi ini . dah lama tak melantak nasi minyak kat sana . hohoho . aku makan banyak woii . sedapppp tahap infinity ! dengan ayam goreng bakar dia tu . perghh . ! boleh bawa mimpi woii . wkwkwkwk .
lepastu , kami singgah ke rumah cekngah . gi melawat pengantin baru . kakak ku itulah . ingatkan dah berubah . hampeh . sama je . masih tidur lagi ghupanyerrr ! kan dah kena bebel dengan aku . wakaka !

jadi harini kak tie dan anaknya syamil tidur rumah aku . hilang sikit meroyan aku. haha . tadi gi giant . beli chocolate . semalam kan mengidam .  

taraaaaaaaa . cedapnyewwww . hikhik :p

pakcik , tadi makcik tunggu kot kot pakcik call tengah hari . tapi sedih . tiada . tapi takpe. makcik paham pakcik busy kan . pakcik gi kerja . kann . jangan buat benda bukan bukan sudahh . hekhek .
hasil kesetiaan aku tak berenggang dengan phone dan menunggu pakcik call , akhirnya penantian berbaloi .

6.55pm;
pakcik : hellooo . makcik . buat apa ?
aku : tunggu pakcik call lah . *suara sedih 
pakcik : olololo . pakcik busy lah tadi .
aku : takpe paham :)

aku : pakcik , orang rindu sangat kat dia . 
pakcik : bukak lah facebook orang tengok gambar .
aku : hari hari bukak lahhh . haha .
pakcik : tak ehh , bukak lah orang punya .
aku : *tiba tiba aku terpaham sesuatu . whatt ? :O 

pakcik bagi password facebook dia . tanpa diminta . wahh . terharu sangat :')

pakcik : semalam tengok bulan tak ?
aku : mestilah tengok . pakcik ?
pakcik : tengok . tapi samar samar . nampak tak nampak jee . haha
aku : elehhh . samalah .
pakcik : orang tengok air laut jelahhh . dia tengok lah air laut gop .
aku : memang ada air laut pon kat sini
pakcik : gi jelahh tengok air dalam besen kat bilik air .
aku : -_______-

selepas itu , aku semakin bersemangat . haha

10.06pm pakcik call lagi . kali ini lebih lama dan privacy . lebih kepada bicara hati . tapi sememangnya kali ini aku merasakan sesuatu yang lain . lain . aku harap ini yang terakhir . aku harap dia yang akan jadi pembimbingku . entah kenapa secara tiba tiba aku terlalu berani . walhal aku sedar . perasaan ini dah lama wujud . cuma kali ini baru aku pasti . 


p/s : aku dah semakin pelik dengan diri aku . semakin lain . pakcik ada pesan 
        " belajar tu penting . focus . "

2 comments:

  1. Salam..ha3..budak kuat meroyan upenya..pakcik 2 sape?? ur ehem2 ke?? pakcik sygkan makcik la 2 suh blajar elok2 :) salam ukhwah ye dik..follow sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam . hahaha . malu pulak . biasalah tu .meroyan sikit sikit . jarang jumpa . jauh . wakaka . pakcik ? em orang yang didoakan untuk menjadi teman hidup . hehe . salam ukhwah . okay . keep in touch ya :D

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...