Thursday 10 November 2011

keletah budak kecik. .

assalamualaikum. . =)



hari ni aku nak cite sal dua orang budak yang ntah pape. .
sorang budak nama die Muhammad Nabil Saifiuddin(adeq second) & sorang lagi Nur Nayli Nabilah (adeq third). .
papa cakap dua org nie cam anak beruang. , knp? keje diorang makan, main, buat sepah, tidow. . 
ouh ye,, n GADUH sepanjang mase ye. . tapi law elang sorang, nangis tak berhenti. .
 time aku balek cuti sem nie, keje aku jadi bibik mereka. mandikan mereka, masak, suap makan, kemas mainan diorang, tidow ngn diowang dan etc. . fuh!! mencabar seh. .

nie nabil. . 5 taon. .


haa. . yang macam itik mintak makanan nie plak Nayli. . 1 taon 9 bln. . tapi mengalahkan dak 3 taon. .



first story. .
*time aku tgh syok syok online lam bilik najmi (adeq first)

nabil: awak nak makan ape? (sambil pegang pen & kertas)
aku: nasi goreng ayam satu. . letak sos lebih. .
nabil: taknak makan chicken chop ker? sedaapppp. . (muka excited)
aku: err. . bolehlaa. . bagi sos ori ek. . (muka kagum)
nabil: ok bos. . nak air ape? air oren laa boleh tak? *FO
aku: ok ok. . umi........kenapa ngan nabil nie? 

second story. . .
*time aku n umi tgh potong sayur kat dapur

nabil: nayli. . jgn pegang. . panas nie..
aku: nabil!!! maen ape tu?? jangan pukul nayli
umi: biase laa tu. . gimik je lebih. .

then nayli dtg sambil pgg kertas & pen

nayli: nak ate (sate) tak? nak mayak (masak) nie. .
aku: nak. . (melayan)
nayli: abg nabil .. . kakak nak..
nabil: nak sate ape? pns lagi ni. .
aku: ape ape jelaa. .
nabil: nak sos tak? air ape
aku: nak sos lebih. . air milo ais.
nabil: nahhh.. . sate daging ngan ayam. . sedap nie. (bagi pencil ngn puzzle) air da abis dah. . amek laa dalam peti tu. .
aku: time kaseh. . brape inggit nie?
nabil: nayli. . amek bil. .
*nayli bagi kertas kosong
nabil: 26 inggit je. .
umi: umi punye brape?
nabil: umi free je. . x payah byr laa...
**cistttt. .

third story. . .
* aku nampak nayli sorok phone aku lam almari. .

aku: nayli. . phone kakak mane?
nayli: tak tawu. . elang dah. .
aku: umii.. kol kakak jap . . *then phone aku bunyik. .
nayli lari kat almari. .
aku: ade tak phone kakak?
nayli: takde. . .
*then nayli amek phone n joget joget dgr lagu love u like a love song baby. .
apeeedaaaa. . .
*pas abes lagu die campak phone aku.... perghhhh! tension seh. .

actually banyak lagi citew sal 2 anak beruang nie tapi aku da lupa. . hahah. .
first & second story menunjukkan betapa besar nye pengaruh menjadi anak tukang masak & anak peniaga makanan. . hahaha. . mintak mintak besar nanti diorang leh bukak hotel lak. . insyaAllah. . :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...